פתרונות חכמים בתחום החשמל

חשמל זה כוח בלתי נראה שנמצא סביבנו כל הזמן. אפילו קשה לתאר שעד לפני כ-150 שנה, לא היה מדובר במשהו שהיה נגיש לכלל הציבור, וכיום זה מלווה אותנו קבוע – רק תחשבו על ההיסטריה של לא למצוא מקום להטעין בו את הנייד המייבב לנו שנותרו לו רק 5% סוללה. ויחד עם זאת, היום יש דרכים חדישות ומתקדמות להשתמש בפלא המדע הזה בצורה יעילה יותר, גם כדי לנהל אורח חיים אקולוגי יותר, גם לחסוך בהוצאות, וגם לדאוג לביטחון מרבי של הבית שלכם וקרוביכם.

כך, טיפים אלה יכולים להועיל גם בדירות של הוריכם המבוגרים, או עבור חבריכם, כך שאל תחששו לשתף מאמר זה איתם וגם לעשות לייק לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת מידע מעניין נוסף בדבר פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לכל תחומי החיים.

מתגי חשמל חכמים

הפתרונות של בית חכם היו עד לא מזמן בגדר פנטזיה הנגישה אך ורק לעשירון העליון. וכפי שהחשמל עצמו הפך לנגיש לכולם, כיום הודות לטכנולוגיית WiFi, גם הבית החכם נהיה בר-השגה עבור כל אדם. בעבר, היה צורך לחווט את כל מערכת החשמל כדי לשלוט בה, כיום, אפשר לעשות זאת באמצעות החלפת המתג הקיים במתג נשלט Wifi שמתחבר לראוטר הקיים שלכם ומדבר עם הענן – וממנו לנייד שלכן, בכל זמן ומכל מקום. המתג יכול להפעיל ולכבות את המכשירים השונים, דוד חשמלי, מזגנים, תאורה, ובגלל שמדובר בטכנולוגיה שהולכת ומשתכללת כל הזמן, כדאי להיות עם יד על הדופק לגבי כל האפשרויות האלה.

מפסק תאורה חכם

בדומה למתגי חשמל חכמים, גם שליטה על התאורה יכולה להתבצע בצורה יותר מתוחכמת ותוך ניצול האפשרויות של האינטרנט האלחוטי. המערכת המותאמת לצורכי הפעלת האור מאפשרת להדליק ולכבות את האור מהאפליקציה, לשלוט על ההגדרות, להגדיר זמני כיבוי והדלקה אוטומטיים לחסכון וביטחון מרבי. יתר על כן, האפליקציה גם אוספת עבורכם נתוני צריכה וזה כבר באמת יעיל מאוד.  בסופו של יום מדובר בפריט נגיש מאוד מבחינת מחיר, שמשדרג את השימוש בחשמל לרמה עתידנית, לא פחות.

שימו לב! מתגי החשמל ומפסקי התאורה החכמים דורשים התקנה של חשמלאי מקצועי בלבד!

נורות לד הנטענות מאנרגיית השמש

פתרון נוסף שאפילו לא דורש חיבור ממש לחשמל – אלו נורות לד האוגרות בתוכן אור באמצעות פאנל סולרית קטנה. גם מכשירים אלה הולכים ומשתכללים מאוד בשנים האחרונות ומהווים פתרון נוח, אלחוטי וזמין שניתן להשתמש בו לתאורת חוץ. לשם כך אין אפילו צורך בקליטת האינטרנט האלחוטי של הבית, רק תחזוקה מינימלית שמאפשרת את ההטענה של הנורות בשעות היום בכדי שיאירו בשעות הלילה. פתרון אקולוגי וירוק מעין כמוהו.

נורות לד להפעלה במגע על סוללות

במידה והרעיון של נורות לד קטנות שיאירו את החשכה בלילות לפי דרישה קוסמת לכם, אפשר לפנות גם לאפשרות המעט פחות מתוחכמת, אך נוחה לא פחות של נורות המאירות על סוללות. הנורות האלה הן נגישות מאוד כיום, ומתאימות לשימוש קצר למגוון צרכים. לדוגמה, ליד שידת הלילה, או ליד האסלה בשירותים, כדי לא להדליק את האור המרכזי ולא להאיר את אלה ששנתם קלה. זו יכולה גם נורת לילה טובה ונוחה לילדים שעדיין חוששים מהחושך, הם יכולים להיות בטוחים שהאור נמצא בהישג יד ולא מסורבל בחוטים למיניהם שאפשר למעוד וליפול מהם. כמה פשוט – ככה נוח.

מערכת כיבוי אש אוטומטית בלוח חשמל

למי שלוקח את הבטיחות שלו ברצינות, כדאי לשקול גם מערכת מותאמת לצורכי ארון החשמל המרכזי בבניין או בבית הפרטי. לשם כך נדרש שיתוף פעולה עם חברה המתמחה בתחום זה ומאפשרת התקנה של מערכת המותאמת באופן ספציפי לתנאים שלכם. מדובר בהשקעה גדולה יותר, אך מקרי קצר חשמל שגורמים לשריפות ונזקים חמורים לרכוש ולעתים גם בנפש – מוכיחים לנו עד כמה זה באמת חשוב.

אילו מהטיפים נראים לכם הפרקטיים ביותר? נשמח לשמוע בתגובות.

תגובה

נגישות