שאלות נפוצות

מה זה ``מתג חכם``?

מתג חכם הוא התקן שמחליף את המתג הנוכחי שלכם, וכולל רכיב שמאפשר לו להתחבר באופן אלחוטי לאפליקציה בסמארטפון שלכם. לאחר החיבור האלחוטי, אתם יכולים לשלוט על המתג מהסמארטפון שלכם מכל מקום בארץ או בעולם: להדליק, לכבות ולתכנת זמני פעולה. מתג חכם יכול להחליף מתג תאורה, מתג לדוד מים חמים או מתג של תריס. באמצעות האפליקציה תוכלו לעקוב גם אחר צריכת החשמל והיסטוריית השימוש במכשיר הרלוונטי.

מה זה ``מתאם חכם``?

מתאם חכם הוא התקן המשמש תקע, שמתחבר לשקע בקיר. המתאם החכם כולל גם שקע שאליו אפשר לחבר כל מוצר חשמלי, כולל מזגן. כמו במתג החכם, המתאם החכם כולל רכיב שמאפשר לו להתחבר אלחוטית לאפליקציית שליטה בסמארטפון שלכם המאפשרת לכם להדליק, לכבות או לתכנת את פעולת הרכיב החשמלי המחובר למתאם החכם. באמצעות האפליקציה תוכלו לעקוב גם אחר צריכת החשמל והיסטוריית השימוש במכשיר הרלוונטי.

האם יש צורך בחציבה בקיר כדי להתקין מתג חכם או מתאם חכם?

לא. מתגים חכמים, כולל מתגי תאורה ומתג דוד, מחליפים את המתגים הקיימים ללא צורך בשינוי או בחציבה (יש לבדוק מה סוג המתג הקיים אצלכם ולרכוש מתג בגודל המתאים). מתאמים חכמים למזגן או לשקע חשמלי רגיל משתלבים בין התקע של המוצר לבין השקע בקיר, ואין צורך בהתקנה כלל.

אילו סוגי מוצרים יכולים להתחבר להתקני SmartGrade?

כל מוצר חשמלי בבית ניתן לחיבור למערכת SmartGrade: התקני תאורה, דודי מים, מזגנים (כולל תלת פאזי), שערים חשמליים ותריסים ואפילו מכונת כביסה. אפשר גם להתקין יחידה ללוח חשמל השולט על הדירה כולה.

האם אפשר לשלוט על המוצרים גם באופן ידני?

בהחלט. אין כל סיבה להישאר בלי מים חמים רק כי נגמרה לך הסוללה בסמארטפון. כל התקן ניתן להפעלה ידנית עצמאית באמצעות כפתור פיזי שנמצא על המוצר.

מדוע לא נדרשת יחידה של ``בקר מרכזי``?

להבדיל ממערכות מסורבלות ויקרות, התקני SmartGrade מתחברים ישירות לראוטר הביתי, ללא כל צורך בבקר או ביחידה אחרת. ההתקנים שלנו מוזילים ומפשטים את המערכת והופכים אותה לשווה לכל כיס, כל זאת בלי לפגוע ביעילות ובחוויית המשתמש.

מדוע המוצרים שלכם יקרים יותר ממוצרים דומים בעליאקספרס?

המוצרים אולי נראים לכם דומים, אבל הם ממש לא. בשוק אכן קיימים מוצרי מדף סיניים הנמכרים במחיר נמוך, אך אלה אינם מותאמים לעומסי החשמל הרלוונטיים, אינם עומדים בחוק החשמל ואינם בטיחותיים לשימוש. חשוב לזכור שהרבה ממוצרי החשמל, כמו דוד מים או מזגן, דורשים הספקי חשמל גבוהים מאוד. סדרתSmartGrade תוכננה ויוצרה על ידי חברת דילאור שלה 70 שנות ניסיון בתחום ייצור מוצרי חשמל, וכולם מותאמים במדויק לתקנים השונים, להספק ולכללי הבטיחות המחויבים, ולכן הם גם יקרים יותר. נוסף על כך, למוצרים שלנו מערך תמיכה טלפוני ואחריות.

האם שימוש באפליקציה או במוצרים מצריך תשלום חודשי?

מוצרי דור 3 הפועלים עם אפליקציית SmartGrade Secure מגיעים עם רישיון לאפליקציה מלאה ל 18 חודשים.  לאחר מכן האפליקציה תאפשר רק חלק מהפיצ'רים.  תשלום חודשי עבור השירות המלא ינוע בין 99 אגורות ועד 1.65 ש"ח להתקן (לפי כמות ההתקנים בבית) ויכלול את מלוא הפיצ'רים, ועדכוני תוכנה, קושחה ואבטחה מלאים בכל זמן נתון.  כדי לשמור על ההתקן שלך, השירות שנוכל להעניק לך והנאתך ממנו רציפים ועדכנים לאורך זמן.

לכמה זמן יש אחריות על המוצרים?

המוצרים מגיעים עם אחריות של שנה, ותמיד יש לכם בית לפנות אליו: אחריות ותמיכה שוטפת הם חלק ממדיניות השירות שלנו. המוצרים מכוסים על ידי ביטוח: אחרי הכול, הם לא סתם גאדג'ט, הם התקן חשמלי לכל דבר ועניין, ואנחנו מתייחסים לכך במלוא הרצינות.

האם המוצרים פועלים עם אלקסה וגוגל הום?

התקני דור 2 הנמכרים באתר תומכים בעוזרות קוליות (גוגל הום, אלקסה ועוד). התקנים דומים נמכרים גם ברשת אופיס דיפו, הום סנטר, מחסני חשמל ועוד.

התקני מסדרת דור 3 המתקדמת יותר, תומכים כיום רק בגוגל הום.  כדי להגדיר לגוגל הוםפ, יש להיכנס דרך גוגל אסיסטנט ולחפש את iotech … כמובן בכל קושי, התמיכה הטכנית לרשותכם.

כיצד מתקינים את המתגים והשקעים?

המתאמים החכמים לשקע ביתי ולמזגן הם ממש Plug&play, כלומר: מחברים ומפעילים. סדרת המתגים לתאורה ולדוד דורשת התקנה על ידי חשמלאי או בפיקוחו והדרכתו, ללא צורך בחציבה בקיר.   לרשותכם סרטוני הדרכה ביוטיוב (ובלשונית כאן באתר).

האם יש צורך להתקין מחדש את המוצרים לאחר הפסקת חשמל?

ממש לא. ברגע שההתקן חוזר לרשת החשמל, הוא מאתר לבדו את הרשת שאליה היה מחובר, וממשיך את הפעילות באופן רגיל לחלוטין.

מה לעשות במקרה של החלפת ראוטר, רשת או סיסמה?

לאחר החלפת ראוטר או סיסמה, המכשיר ייכנס אוטומטית למצב חיפוש רשת חדשה (הבהוב מהיר של נורית ה-WiFi), ויש לבצע את תהליך ההתקנה מחדש, כולל הזנת שם הרשת החדשה והסיסמה החדשה. הסתבכתם? פנו אלינו ונשמח לסייע.

האם המוצרים שלכם מתחברים לרשת בית חכם קיימת?

התקני דור 2 הנמכרים באתר החברה (וגם באופיס דיפו, הום סנטר, מחסני חשמל ועוד)  תומכים במערכות קיימות באמצעות העוזרות הקוליות גוגל הום ואלקסה.

התקני דור 3 יחלו תמיכה בעוזרות קוליות רק במהלך 2020 אבל שווה לחכות. יהיו להם שפע הפתעות בהמשך.

מה קורה כאשר יש תקלה ברשת הוויי-פיי והרשת מתנתקת?

המכשיר ישמור על כל התוכניות שהוגדרו לו לפני אובדן הרשת או התקשורת, וימשיך להפעיל ולכבות את המוצר שמחובר לו בהתאם. עם זאת לא תהיה גישה להתקן מרחוק, אך יתאפשרו הדלקה וכיבוי ידניים, כמובן. עם חזרת התקשורת יתחבר ההתקן באופן אוטומטי למערכת וימשיך בפעילותו התקינה.

איננו ממליצים על מצב זה לאורך זמן, משום שהשעון הפנימי של ההתקן לא יכול להתעדכן בהיעדר רשת.  אם הקליטה לא מספקת במקום ההתקנה, יש לדאוג להגדלת טווח הרשת (2.4 כמובן).

התקנתי את המתג אבל האפליקציה לא מוצאת אותו. מה לעשות?

מצב זה מתרחש כאשר המכשיר יצא ממצב "איתור". על מנת לחזור למצב זה, יש ללחוץ לחיצה ארוכה בת 30 שניות על המתג העגול ולחכות להבהוב מהיר של נורית החיווי. לאחר מכן, יש לנסות להתחבר שוב לאפליקציה.

למה אני צריך דווקא תדר 2.4 ואיך אני מוצא אותו ברשימת הרשתות שלי?

מוצרי בית חכם בכל העולם עושים שימוש בתדר 2.4 ג'יגה הרץ בלבד, משום שהוא התדר הכי מתאים עבורם.  המהירות שלו איטית, והטווח שלו גבוה.  לכן יש צורך ברשת בתדר 2.4 בלבד לעת הצימוד לפחות.

ראוטרים רבים החלו לתמוך ברשת כפולה, של 2.4 ו 5 ג'יגה יחד, באופן שהראוטר מחליף ביניהם בעצמו.   במקרה כזה מומלץ לבקש מספק האינטרנט להגדיר רשת נוספת עבור התקני בית חכם, בתדר 2.4 בלבד ולהצמד את ההתקנים על רשת זו ליציבות מקסימלית.

אם אינך בטוח שהרשת שלך היא אכן בתדר 2.4, אנא פנה לספק האינטרנט שלך והוא ידע להגדיר זאת עבורך בדקות ספורות ומרחוק.

Comments are closed.

נגישות