כיצד יראה בית חכם של העתיד?

מאז ומתמיד האדם אהב לדמיין כיצד יראה העתיד שלו, אלו חיים קסומים ינהלו צאצאיו ועד כמה פשוטה תהיה ההתנהלות היומיומית במציאות חדשה זו. מבחינת סופרי המד"ב הקלאסיים – אנחנו כבר נמצאים עמוק בתוך העתיד הזה, וחלק בלתי מבוטל מהחלומות והתחזיות שלהם אכן התממשו.

היום, כדי לדמיין כיצד יראה בית חכם בעתיד, אנחנו לא צריכים להסתכל רחוק מדי, לא למילניום הבא, ואפילו לא למאה ה-22. מספיק להריץ עשר שנים קדימה, וסביר להניח שנראה את כל הרעיונות הנועזים ביותר של יצרני הטכנולוגיה החכמה מתממשים. כיצד זה יראה? תיכף נתאר בפירוט.
בינתיים, אתם מוזמנים להתרשם מקטלוג המוצרים החכמים שלנו שאתם יכולים לרכוש כבר היום, ולעשות צעד אחד לעבר העתיד שבו ניתן לשלוט על כל היבט בחייכם בלחיצת כפתור.
כבר עכשיו אתם יכולים לשלוט מהסמארטפון על התאורה, התריסים, הדוד, לשמור ולנהל צריכת חשמל חכמה והכי חשוב – לצעוד יחד עם הקדמה. כדאי לעקוב אחרי העדכונים שלנו בפייסבוק לקבלת מידע על המוצרים החדשים והחדשניים ביותר.
האינטרנט של הדברים
מכאן הכול התחיל למעשה. קונספט שרק הופיע בסוף המאה ה-20 הופך כיום למציאות קיימת, בין השאר הודות לפעילות ענפה של מובילה טכנולוגית אחת – סמסונג. עם מעל ל-7 מיליארד מוצרים המחוברים לאינטרנט של הדברים עוד בשנת 2018, ניתן לצפות לעליה מתמדת במגוון מוצרים אלה לשימוש ביתי קבוע, בין השאר מבית היוצר של מתחרים מובילים.

התפתחות העוזרים האישיים
אחד ההיבטים הבולטים ביותר של בית חכם – הוא האפשרות לשליטה קולית, ובסיועם הנאמן של העוזרים האישיים (סירי, אלקסה, העוזר האישי של גוגל). כיוון ההתפתחות של תחום זה מופנה למתן מענה כמה שיותר אישי וצפוף, בעיקר בתחום "אינטליגנציה רגשית" (כפי שראינו בסרטים!), כלומר הבינה המלאכותית תוכל לזהות את מצב הרוח שלנו לפי נימת הדיבור ולהתייחס לכך תוך למידה מתמדת. כמובן שזה טומן בחובו גם אפשרויות פרסום חדשות וחסרות תקדים ודיונים פילוסופיים לגבי ניצול מידע רגיש אודות המשתמשים, אך זה סיפור אחר לגמרי.

רובוטים שעושים הרבה יותר מלשאוב אבק ולנקות
לצד התפתחות מכשירים חכמים לביצוע עבודות ביתיות מכניות, קיימת גם צמיחה של רובוטים "מלווים" שבמקרים מסוימים עשויים להחליף שירות אנושי. הרובוטים יכולים להיות תוספת מרשימה למערכות האבטחה הביתיות, או אפילו להחליף ידיד טוב שיצפה לכם בסוף יום העבודה על הספה מול הטלוויזיה. לצד הדוד שחומם מראש בשביל המקלחת שלכם – החיים בבית החכם העתידני עושים רושם נעים ביותר.

מטבח אוטומטי
האפשרויות של מקררים ותנורים חכמים פשוט מטריפות! החל ממערכת ששומרת שלא תפספסו את תאריכי תפוגת התוקף של המוצרים במקרר, ועד למכשירי בישול אוטומטיים לחלוטין. השאלה הרלוונטית תמיד – היא כמה כל זה יעלה.

טעינה אלחוטית כדרך חיים
הטענה באמצעות מערכות סולריות ותחנות עגינה חכמות כבר נמצאת ממש מעבר לפינה, כאשר הדבר הגדול הבא אמור להיות המרת אנרגיה סולארית באמצעות הבגדים, כך שהטלפון שלכם יוכל להטעין את עצמו בזמן שהוא נמצא לו בכיס שלכם. כך או כך, נראה שאחד הדברים שרבים מאיתנו ישמחו להיפרד מהם אחת ולתמיד – אלה כבלי ההטענה הסבוכים שתמיד לא שם כשאתם זקוקים להם.

מערכות מדיה דקיקות
עוד מהופעת מערכות הקולנוע הביתי הראשונות בעולם כולנו התרגלנו לכך שמדובר בפריטים ענקיים, כבדים ובעלי רכיבים מרובים, כבלים (בדומה לסעיף הקודם) ועוד, אך נראה שהעתיד יהיה דק מאוד, באמצעות מערכות גדולות, אך דקות שנתלות על הקיר בקלילות כמו פוסטר (כן, ואפשר יהיה אפילו לגלגל את המסך הזה!), אך מספקות חוויית צפייה בלתי נתפסת. לסוני כבר יש גרסה ראשונית של מוצר זה שעולה כיום הון תועפות (30,000$ ליתר דיוק), אך כפי שקורה עם כל טכנולוגיה חדשנית, זה יהפוך ליותר ויותר נגיש במרוצת השנים. יש למה לצפות!

חדרי שינה חכמים
נראה שרוב הרכיבים של הבית החכם העתידני מרוכזים בסלון, ולעיתים במטבח. אך החדר החשוב ביותר בבית הוא ללא ספק חדר השינה, כיצד הקדמה תבוא לידי ביטוי שם? במראות חכמות שמציגות מידע רלוונטי מבלי שתביטו בסמאטפון שלכם – זה כבר קיים ובדרך לשוק. בנוסף, מערכות לבחירת בגדים, ניהול הארון, ואביזרי אווירה שכבר קיימים עכשיו, כגון שעון מעורר חכם שמעיר אתכם בהתאם לשעון הביולוגי שלכם, פתרונות תאורה מותאמים לשינה מיטבית ועוד.
האתגר הגדול – הימנעות מהתנגשויות של פרוטוקולי תקשורת
נכון לעכשיו, השאלה המשמעותית ביותר העומדת בפני כל יצרני מוצרי הבית החכם היא כיצד כל היישויות הטכנולוגיות האלה ישתפו פעולה במסגרת ביתית אחת. תחום פיתוח פרוטוקולי תקשורת עובד כעת שעות נוספות ביצירת פתרונות מותאמים שיאפשרו עבודה ללא התנגשויות, או שיתוף פעולה במסגרת אחת שבה לכל מוצר ופריט יש את מקומו שאינו מתערבב עם אחרים.
כיצד זה יעבוד בפועל? זה אחד הדברים שנצטרך לחכות על מנת לראות. אך כאמור, הציפייה אינה תהיה ארוכה כפי שהיה כשז'ול וורן או אייזק אסימוב חזו את העתיד לבוא.
רוצים להיות מעודכנים בכל החידושים של טכנולוגיית הבית החכם?
תעקבו אחרי העמוד שלנו בפייסבוק ולא תפספסו אף פוסט בבלוג!

Comments are closed.

נגישות